De dag van Sussie haar 85ste verjaardag! (deel 8)

16 september 2022 - Ludvika, Zweden

Vrijdag 16 September.

Wij zouden rond 14.30/15.00u naar Sussie gaan ter gelegenheid van haar verjaardag.

Pa en Johanna zijn s'ochtends naar Sussie geweest om te helpen met voorbereidingen.

Jahn die was aan het werk en Liane en ik zijn er nog even op uitgegaan.

Wij wilden Flogbergets gruva ( een steengroeve/mijn ) bezoeken.

Wat ontzettend mooi was het daar! Mooi uitzicht ook op het meer was prachtig!

Het was helaas gesloten maar toch kon je daar rond kijken en wandelen.. Prachtig!

Onderweg daarnaar toe zagen wij een bordje met nog een steengroeve/mijn en zijn daar ook naartoe gereden. Stollbergsgruva. Was daar een prachtig uitzicht vanuit de uitkijktoren. Maar het was daar lang niet zo mooi als Flogbergets gruva. Wel blij dat wij gegaan zijn alleen al om de vergezichten vanuit de uitkijktoren..

Ook wilden wij nog naar het plaatsje Grangärde  en waren al onderweg daar naartoe maar beseften ineens hoe laat het was. Het zou heel krap worden om daar rustig te kunnen rondkijken..

Wij zijn terug gegaan en besloten  daar morgen heen te gaan.

Weer terug in ons onderkomen zijn wij met ons vijven naar Sussie gereden.

En daar stond zij dan in de deuropening in Klederdracht!

Sussie in klederdracht!

Zo mooi...!

Het was er al behoorlijk druk met visite.

Wat leuk ook mijn neef Bertil weer te zien.

Het was een gezellige boel! Veel gepraat, en gelachen.. Ook heerlijk gegeten!

Gezelligheid bij Sussie haar verjaardagVerjaardag Sussie!

Het was tijd om afscheid van Sussie te nemen...

Met een brok in mijn keel de lift in naar beneden..

Zij stond op het balkon ons uit te zwaaien en toen hield ik het niet meer droog.

Wat ontzettend fijn en mooi Sussie na zo lange tijd weer te hebben mogen zien!