Van Göteborg naar Kiel (deel 11)

19 september 2022 - Gotenburg, Zweden

Maandag 19 September de dag dat wij van Göteborg naar Kiel zouden varen..

In Lilla Skottek de ochtend rustig begonnen..

Wij hebben uitgebreid ontbeten en zijn daarna de boel gaan opruimen en schoonmaken om vervolgens om 10.30u daar de deur dicht te doen en ons weg te vervolgen naar Borås waar wij met Jahn, pa en Johanna hadden afgesproken. Voor wij daar heen zijn gegaan zijn wij eerst nog in Ullricehamn naar een Sytembolaget (slijterrij) gegaan. Liane wilde nog Akvavit kopen voor haarzelf. Akvavit is een sterkedrank uit Scandinavië.

Op naar Borås!

In Borås naar Stora Coop (boodschappen gedaan) en Dollarstore (soort grote actionachtige winkel) gegaan. Jahn die mij ondertussen had geappt dat wij konden doorrijden naar Landvetter omdat zij liever bij ICA Kvantum boodschappen wilden gaan doen.

Daar aangekomen zijn wij ook nog wat boodschappen bij ICA Kvantum gaan doen. In een winkeltje een ijsje gekocht die ik in de vakantie nog niet had gehad en wel wilde en Liane wilde een kop koffie die zij bij een ander tentje op het terras is gaan halen en drinken. Ondertussen wachtend op Jahn, pa en Johanna. Waar Liane haar koffie had gedronken verkochten zij ook ijs. Liane wilde ook een ijsje en ik heb daar ook nog een ijsje gekocht. :-)) wat ergggg... maar wat lekker zeg!

Wij zagen op een gegeven moment Jahn, pa en Johanna aankomen. Zij gingen boodschappen doen en toen zij klaar waren hebben wij allen ons weg vervolgd naar Göteborg waar wij op de boot zouden gaan.

Daar aangekomen hebben wij een tijd staan wachten voor wij door konden.. De zon scheen dus dat was geen straf.

Wij mochten doorrijden en moesten weer een tijd wachten totdat wij uiteindelijk de boot op mochten. De tassen voor de nacht meegenomen en op zoek gegaan naar onze hutten.

Liane en ik hadden een hut op de tiende verdieping, Jahn op de negende en pa en Johanna op de achtste. Het was nog een hele zoektocht voordat wij onze hut hadden gevonden. Na te zijn geïnstalleerd zijn wij op zoek gegaan naar de hut van pa en Johanna. Zij hadden een business class buitenhut met een minibar die wij wel even wilden zien. Daar aangekomen zaten zij heerlijk aan de koffie of was het thee, en Liane en ik wilden wel een bubbel dat uit de minibar kwam en Jahn kwam ook buurten en heeft een biertje gedronken.

De boot zou om 18.45u vertrekken. Wij wilden op het dek kijken hoe de boot onder de brug door zou varen en langs allemaal schiereilanden zou gaan varen wat een mooi gezicht zou zijn. Zo hadden wij afgesproken om wat later samen te gaan eten. Het was mooi weer en de zon scheen en stonden op het dek te wachten totdat boot zou gaan vertrekken.. Er werd omgeroepen dat wij nog niet konden vertrekken vanwege een technische storing..

Gewacht en gewacht..

Toch eerst maar gaan eten en een uur en drie kwartier later kon de boot vertrekken.

Het was inmiddels al donker en konden de schiereilanden niet meer bewonderen maar wat was het mooi in het donker. De brug was verlicht en je zag overal verlichting. Zo mooi!!

We hebben in de taxfree winkel geshopt en zijn daarna naar de dancing gegaan en hebben samen met Jan daar een biertje gedronken en gedanst.

Op deze boottocht lekker geslapen!