Zaterdag 17 September (deel 9)

17 september 2022 - Ludvika, Zweden

Nog nagenietend van het weerzien van Sussie en emotioneel van het afscheid hadden Liane en ik vandaag veel op onze planning staan.

Er zou een loppis (vlooienmarkt) zijn bij ons in de buurt vandaag. Daar zijn wij eerst naartoe gegaan. Het was geen vlooienmarkt met oude meuk. Toen wij aankwamen waren zij nog aan het opbouwen maar er waren een aantal marktkramen klaar voor verkoop. Was leuk om rond te kijken en al wat dingetjes gekocht. Wij zouden einde van de dag weer terugkeren..

Oke, gisteren waren wij er al naar onderweg.. Grangärde!

Nu zouden wij er daadwerkelijk heengaan..

Toen wij aankwamen zagen wij dat daar ook een Loppis was. Het was binnen... Oude meuk en er zat voor ons niets tussen.

Wij zijn verder gereden en zagen een souvenirwinkel. Hier hebben wij wat souvenirs gekocht.

Wij zijn een heel stuk door een bos gereden om naar een meer te gaan dat was aangegeven..

Het bos hield maar niet op en steeds maar kwamen wij niet bij het meer uit. Tenslotte de keuze gemaakt naar kilometers bos, wat wel heel mooi was weer terug te rijden naar Grangärde om weer naar de souvenirwinkel te gaan om daar wat te drinken en eten en nog wat souvenirs te kopen.

In  Grangärde zelf wat rondgelopen om wat foto's te maken.

Tijdens de terugweg naar Ludvika gestopt om foto's te maken van het meer daar.

Weer in Ludvika aangekomen zijn wij naar Ludvika Hembygdsforening (Mijnwerkersboerderij) gegaan. Een openlucht museum! Daar rondgelopen en gefotografeerd.

Op de terugweg naar ons onderkomen nog getankt om morgen onze weg te vervolgen naar ons nieuwe onderkomen in Ullricehamn.

Voor wij naar ons onderkomen gingen  zijn wij nog even weer naar de loppis (vlooienmarkt) gegaan. Honing gekocht!

Hebben nog een wafel gegeten in het wafelgebouw daar. De wafel was niet te vergelijken met de wafel in Mora die zoveel lekkerder was..

Nog 1 nacht in onze mooie onderkomen in Harnäs-Hammarbacken (Ludvika)..

Op naar morgen..